10 maj 2015

Egen skrivtid + författarcoaching

Skrivtid tillsammans med andra på min altan i Nässjö. Max 5 deltagare.

Tycker du också att det är svårt att få tid till att skriva? Söndagen den 10 maj är dagen din! Du befinner dig då i närheten av andra som också skriver. Det är tyst omkring dig förutom när vi pausar, fikar och äter lunch tillsammans. Max 5 deltagare.

Enskild författarcoaching

Enskild författarcoaching 1 x 45 minuter ingår under dagen.

skrivarkurs, Skrivkurs med Veronica Grönte, Författarskola.se

Plats: På min altan i Nässjö.
Tid: 9.30 – 18.30
Ingår i kursavgiften: Författarcoaching 45 min, lunch, fika, egen skrivplats på ljus och rymlig altan tillsammans med andra eller eget arbetsrum där du kan stänga dörren. Du stimuleras av nya människor som kanske blir dina vänner för livet.

Dagsplanering

09.30 – 10.00 Välkomstfika
10.00 – 12.15 Eget skrivande & enskild coaching
12.15 – 13.00 Lunch – catering
13.30 – 15.00 Eget skrivande & enskild coaching
15.00 – 15.30 Gemensamt fika för den som önskar
15.30 – 17.00 Eget skrivande & enskild coaching
17.00 – 18.00 Var och en får 15 min att disponera. Du kan läsa en kort text och få respons från gruppen eller ställa en fråga och lyssna till gruppens tankar och idéer… eller använda tiden precis som du vill.
18.00 – 18.30 Avslutning med utvärdering

Gör något mera av helgen

Kom även till Författartimmen på fredagskvällen och/eller delta i skrivarkursen Börja skriva! på lördagen!

Övernattning

Du kan bo på Hotell Högland eller hyra privatrum via Turistbyrån.

Vi talas vid innan du anmäler dig

Innan du anmäler dig vill jag berätta lite mer om upplägget. Var vänlig skicka mig ett mail, veronica@forfattarskola.se, så bestämmer vi en tid för ett telefonsamtal. Din anmälan är giltig först efter detta samtal. Har du betalat kursen före vårt samtal och det visar sig att du avstår från att delta återbetalas avgiften, men en expeditionsavgift på 200 kr dras från summan.

Anmälan är bindande men du kan överlåta platsen till annan. Blir du sjuk och kan visa läkarintyg får du hela summan tillbaka utom en expeditionsavgift.

Enkät om ditt skrivande

Svara på en enkät om ditt skrivande! Hel anonymt. Klicka här för att svara på frågorna.

Boka-tidigt-pris: 650 kr (inkl. moms) vid bokning senast den 25 april - spara 100 kr!
Pris: 750 kr (inkl. moms)

Vad har den enskilda coachingen betytt?

• Väldigt mycket. Jag har gått in i karaktärerna till 100%. Din tvingande vänlighet har fått mig att besluta hur jag vill skriva och om vad. Coachingsamtalen har varit långa nog för att jag skulle kunna slappna av och vara med och skapa mina karaktärer.

Åsa Fabricius, office manager, Köpenhamn

• Att jag plötsligt fått redskap att se på mina föräldrar med distans, hjälper mig att förstå, vilket gör det lättare att börja skriva om dem. Jag begriper att det inte finns några slutgiltiga tolkningar. Du har varit mycket flexibel under samtalen. Jag var lite ofokuserad och hade inte någon lång text med mig, men vi hittade med hjälp av enneagrammet verkligt värdefulla frågor runt karaktärerna som gav mig hjälp att se sammanhangen och få inspiration att skriva. Tänk, att du kunde hjälpa mig hitta detta!

Elisabet, lärare, Uddevalla

• Coachingsamtalen har betytt väldigt mycket. Det är i samtalen som jag hittat vägen till slutförandet. Tillsammans med Veronica, som tagit mig i handen och försiktigt fört mig framåt, har jag kommit till beslut! Tiden för coachningsamtalen har varit generöst tilltagen och mycket bra med 3 tillfällen. Då hinner man tänka och utvecklas i väntan på nästa.

Maj Mod, ekonom, Göteborg

Anmälan stängd. Egen skrivtid + författarcoaching, 10 maj 2015